Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γέμιση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γέμιση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Γαλοπούλα γεμιστή, το απόλυτο εορταστικό γεύμα!

Και όμως η γαλοπούλα δεν είναι τόσο δύσκολη στο μαγείρεμα όσο νομίζετε! Αν προσέξετε 2-3 πράγματα σε καθένα από τα 5 στάδια της προετοιμασίας της θα δείτε πόσο εύκολα θα έχετε το απόλυτο Χριστουγεννιάτικο Γεύμα, ψημένο και εντυπωσιακό! 
Τα στάδια λοιπόν είναι τα εξής:
1. Προετοιμασία της γαλοπούλας, προσέξτε να την αλείψετε πολύ καλά και παντού
2. Γέμιση, τα υλικά που δεν ταιριάζουν με τα γούστα σας αποφύγετε τα, σε πολλούς για παράδειγμα δεν αρέσουν τα εντόσθια, σε άλλους δεν αρέσουν οι σταφίδες. Απλά μην τα χρησιμοποιείτε, είναι κρίμα να σας χαλάσουν τη συνολική γεύση και τον κόπο σας. 
3. Γαρνιτούρα, η ρετσίνα θα δώσει μια πιο πικάντικη γεύση στο πιάτο σας. Πρέπει να προσέξουμε καθώς η γαρνιτούρα δεν χρειάζεται τόσο πολύ χρόνο ψησίματος όπως η γαλοπούλα μας.  
4. Ράψιμο, θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες παρακάτω και θυμηθείτε πως μπορούμε να απλοποιήσουμε τη διαδικασία κλείνοντας το κάτω μέρος της γαλοπούλας με μια καθαρισμένη πατάτα ή ένα μήλο.
5. Ψήσιμο, εδώ χρειάζεται υπομονή, το αποτέλεσμα όμως θα μας ανταμείψει! 

Γεμιστή γαλοπούλα
Για τη γαλοπούλα 
1 γαλοπούλα 4-5 κιλά
1/4 κούπας χυμό λεμονιού
1/2 κούπα χυμό πορτοκαλιού
1/2 κούπα μαργαρίνη
Αλάτι
Πιπέρι
Για τη γέμιση
1/2 κούπα ρύζι πιλάφι
500 γραμ. κιμάς (μισό μοσχάρι, μισό χοιρινό)
2 μέτρια κρεμμύδια τριμμένα
1 κούπα κάστανα ωμά
τα εντόσθια της γαλοπούλας πλυμένα και ψιλοκομμένα (προαιρετικά)
5-6 κ.σ. κουκουνάρι 
1/4 κούπας βούτυρο φρέσκο
1 κ.γ. ξύσμα πορτοκάλι
2 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
4 κ.σ. σταφίδες + 2 κ.σ. κονιάκ (προαιρετικά)
1/2 κούπα κρασί λευκό
1 κ.σ. αλάτι
1 κ.γ. ζάχαρη 
Πιπέρι
Για τη γαρνιτούρα
500 γραμ. baby πατάτες
2 μεγάλες γλυκοπατάτες
500 γραμ. μανιτάρια μικρά
1 κούπα ρετσίνα
1/2 κούπα ελαιόλαδο
1/2 κ.σ. δεντρολίβανο
Αλάτι

Διαδικασία

1. Προετοιμασία
Πρώτα καψαλίζουμε τη γαλοπούλα καλά, έπειτα την ξεπλένουμε για να φύγει η μυρωδιά της κάπνας και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό της. Λιώνουμε σε ένα κατσαρολάκι τη μαργαρίνη και προσθέτουμε τους χυμούς από το πορτοκάλι και το λεμόνι. Με ένα πινέλο σιλικόνης αλείφουμε τη γαλοπούλα στο εσωτερικό της. Τέλος την αλατοπιπερώνουμε. Το μείγμα μαργαρίνης και χυμών που περίσσεψε το κρατάμε για να το χρησιμοποιήσουμε αργότερα. 

2. Για τη γέμιση
Αν μας αρέσουν οι σταφίδες τις μουλιάζουμε στο κονιάκ μέχρι να τις χρησιμοποιήσουμε στη συνταγή μας.
Έπειτα ξεφλουδίζουμε τα κάστανα από το εξωτερικό σκληρό περίβλημα. Σε νερό που βράζει τα ρίχνουμε να πάρουν μια βράση 3-4 λεπτά ώστε να ξεφλουδίζονται πιο εύκολα από το εσωτερικό χνουδωτό τους περίβλημα. Προσοχή όμως, δεν θέλουμε να βράσουν τελείως. Τα αποσύρουμε από το νερό με τη βοήθεια μιας τρυπητής κουτάλας και τα αφήνουμε να κρυώσουν λίγο. Τέλος ξεφλουδίζουμε με τη βοήθεια ενός μαχαιριού τα μισοβρασμένα κάστανα. 
Σε μια κατσαρόλα λιώνουμε το βούτυρο και προσθέτουμε τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια μέχρι να ξανθίσουν. Μετά βάζουμε τον κιμά και τα εντόσθια να καβουρντιστούν και ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα για να μην σβολιάσει ο κιμάς. Προσθέτουμε το ρύζι και σβήνουμε με το κρασί. Όταν απορροφηθεί το κρασί αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά για τη γέμιση και ανακατεύουμε. 
Γεμίζουμε τη γαλοπούλα με τη γέμισή μας έχοντας υπόψιν πως  η γέμιση με το ψήσιμο θα φουσκώσει.
Για να μην μας φύγει η γέμιση της γαλοπούλας στο ψήσιμο και να μην χρειαστούμε να τη ράψουμε μπορούμε να κλείσουμε τη γαλοπούλα με μια πατάτα ή ένα μήλο. Εναλλακτικά μπορούμε να τη ράψουμε.

3. Για τη γαρνιτούρα
Καθαρίζουμε τα μανιτάρια σκουπίζοντας τα με μια καθαρή και βρεγμένη πετσέτα. Ξεφλουδίζουμε τις γλυκοπατάτες και τις κόβουμε κυδωνάτες. Πλένουμε καλά τις πατατούλες, τις αφήνουμε όμως με τη φλούδα τους και τέλος βάζουμε όλα μας τα υλικά σε μια σαλατιέρα και τα αλατίζουμε.

4. Για το ράψιμο
Στο ταψί μας τοποθετούμε τη γαλοπούλα με το στήθος προς το πάνω. Παίρνουμε μια μεγάλη βελόνα με μια κλωστή (ειδική για ψήσιμο) και αφού πλύνουμε τη βελόνα, περνάμε τη βελόνα με τη κλωστή από την κλείδωση της μέσα στο μπούτι της γαλοπούλας και την βγάζουμε από το άλλο μπούτι. Μετά τρυπάμε με τη βελόνα στο κάτω μέρους του στήθους (στο σημείο που ακουμπά το πόδι με τη φτερούγα) και περνάμε τη κλωστή μέσα από το στήθος. Γυρίζουμε τη γαλοπούλα από το άλλο μέρος και περνάμε τη βελόνα μέσα από τη μια φτερούγα στην άλλη πιάνοντας και το κόκαλο της πλάτης. Δένουμε καλά τις άκρες της κλωστής μεταξύ τους και η γαλοπούλα μας είναι έτοιμη για να την αλείψουμε με το μείγμα μαργαρίνης και να την αλατοπιπερώσουμε. Έτοιμη για ψήσιμο.

5. Για το ψήσιμο 
Τοποθετούμε τη γαλοπούλα στο ταψί ώστε το στήθος να βρίσκεται προς τα πάνω. Γύρω από τη γαλοπούλα βάζουμε όλο το περιεχόμενο από το μπολ που φτιάξαμε τη γαρνιτούρα μας. Παίρνουμε μια λαδόκολλα και τη φτιάχνουμε σαν κώνο ή αν προτιμάτε σαν καπελάκι για παιδικό πάρτυ. Έπειτα λαδώνουμε τη λαδόκολλα με το μείγμα που περίσσεψε από τη μαργαρίνη και τους χυμούς που αλείψαμε τη γαλοπούλα μας (από την πλευρά που θα ακουμπά τη γαλοπούλα) και καλύπτουμε με αυτό τη γαλοπούλα μας. Προσπαθούμε να τοποθετήσουμε τη γαλοπούλα με τέτοιο τρόπο ώστε να την καλύπτει αλλά να την ακουμπά όσο το δυνατόν λιγότερο. 
Στη διάρκεια του ψησίματος με το ίδιο μείγμα αλείφουμε τη γαλοπούλα μας κάθε περίπου 45' λεπτά και αν χρειαστεί (επειδή έχει εξατμιστεί η ρετσίνα) προσθέτουμε λίγο ζεστό νερό για να ψηθεί η γαρνιτούρα μας. Συνολικά θα την ψήσουμε περίπου 4 με 5 ώρες στους 160 βαθμούς σε προθερμασμένο φούρνο. Όταν η γαρνιτούρα μας ψηθεί την αφαιρούμε με τη βοήθεια μιας τρυπητής κουτάλας και συνεχίζουμε το ψήσιμο της γαλοπούλας. Την τελευταία μισή ώρα αν το χρώμα της γαλοπούλας μας δεν είναι τόσο ροδοκόκκινο όσο θα θέλαμε απομακρύνουμε τη λαδόκολλα και ψήνουμε χωρίς αυτή. Αφαιρούμε την κλωστή κόβοντας την και σερβίρουμε.

Χρόνια Πολλά!

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Κότα γεμιστή, για το εορταστικό τραπέζι και όχι μόνο!

Επειδή στις μέρες μας το να ετοιμάσουμε γαλοπούλα γεμιστή δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο είτε λόγω κόστους είτε γιατί δεν είναι τόσο εύκολο να την προμηθευτούμε είτε επειδή η γαλοπούλα παραείναι μεγάλη για το εορταστικό μας τραπέζι, μπορούμε να ετοιμάσουμε ένα πεντανόστιμο και εορταστικό τραπέζι με κοτόπουλο γεμιστό. Ειδικά η γέμιση είναι τόσο νόστιμη που θα την τρώτε και σκέτη!


Κότα Γεμιστή
Υλικά
για 4-6 άτομα
Δυσκολία: Μέτρια
Διάρκεια: 2 ώρες

1 κοτόπουλο ολόκληρο περίπου 2 με 2.5 κιλά καψαλισμένο με την πέτσα του
250 γραμ. κιμά
1 μικρό μήλο
1 κρεμμύδι μέτριο ψιλοκομμένο
1 φλ. καφέ ρύζι
1/3 κούπα κουκουνάρι
1/2 κούπα λευκό κρασί
1 κ.σ. πάστα ντομάτας διαλυμένη σε 1 κούπα νερό ή 250 γραμ. συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας
8-10 βρασμένα κάστανα ξεφλουδισμένα και τεμαχισμένα
100 γραμ. συκωτάκια ψιλοκομμένα
1 κ.σ. μαϊντανό
1 κ.γ. ρίγανη
Αλάτι
1/2 κ.γ. γλυκιά πάπρικα
1 σκελίδα σκόρδο πολτοποιημένο
Πιπέρι
5 κ.σ. βούτυρο
1/2 κούπας λάδι
5-6 μέτριες πατάτες
1 ποτήρι νερό ή 1 ποτήρι ρετσίνα

Διαδικασία

Για να ετοιμάσουμε τη γέμιση βάζουμε σε ένα βαθύ τηγάνι το βούτυρο και αφού ζεσταθεί βάζουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι. Όταν ξανθίνει το κρεμμύδι προσθέτουμε το κουκουνάρι να καβουρντιστεί λιγάκι. Έπειτα προσθέτουμε τον κιμά και τα συκωτάκια. 

Ανακατεύουμε τον κιμά με μια ξύλινη κουτάλα να ξεσβολιάσει. Αφού σωταριστούν λιγάκι και αποβάλλουν τα υγρά τους τα σβήνουμε με το κρασί. Όταν εξατμιστεί και το κρασί προσθέτουμε το χυμό ντομάτας, βάζουμε το ρύζι και όλα τα μυρωδικά (σκόρδο, πάπρικα, ρίγανη, μαϊντανό). Αλατοπιπερώνουμε. 

Τέλος περιμένουμε μέχρι να απορροφηθούν όλα τα υγρά της γέμισης σιγοβράζοντας τη γέμιση με κλειστό καπάκι. Αποσύρουμε από τη φωτιά τη γέμιση και προσθέτουμε τα κάστανα και τρίβουμε μέσα στη γέμιση ένα μήλο αφού το ξεφλουδίσουμε.
Αφήνουμε τη γέμιση να κρυώσει. 

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς.
Αλατοπιπερώνουμε την κότα εσωτερικά και την τοποθετούμε σε ένα ταψί με καπάκι για να την γεμίσουμε. Αν δεν έχουμε ταψί με καπάκι ή γάστρα χρησιμοποιούμε λαδόκολλα για να κλείσουμε το ταψί μας.

Όταν γεμίσουμε  το εσωτερικό της κότας με τη γέμιση μπορούμε να σφραγίσουμε τη γέμιση με τρεις τρόπους:

  • Να τη ράψουμε με βελόνα και άσπρο σπάγκο μαγειρικής (ώστε να μην λιώσει και να μην ξεβάφει) προσέχοντας όμως να μην το σφίξουμε πολύ και σχιστεί καθώς ψήνεται.
  • Να την κλείσουμε τσιμπώντας τη με οδοντογλυφίδες.
  • Ή να εμποδίσουμε να χυθεί η γέμισή μας φράζοντας την οπή της κότας με μια καθαρισμένη πατάτα.

Την αλείφουμε με λεμόνι και λάδι την αλοπιπερώνουμε και στο εξωτερικό της και την ψήνουμε.Αν μας περισσέψει γέμιση γεμίζουμε μερικές πατάτες και μερικά μήλα.

Καθαρίζουμε μερικές πατάτες, τις κόβουμε κυδωνάτες, τις αλατοπιπερώνουμε και τις βάζουμε περιμετρικά από την κότα μας. Ρίχνουμε 1 ποτήρι νερό ή τη ρετσίνα μας για πιο πικάντικη γεύση το λάδι που περισσσέψε και ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 30 λεπτά. Μετά σκεπάζουμε με το καπάκι ή τη λαδόκολλα (αν το ταψάκι μας δεν έχει καπάκι) και ψήνουμε άλλα 30 λεπτά στους 180 βαθμούς. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...